Als je niet (meer) op de Tjat.nl chatbox kan komen kan dat verschillende oorzaken hebben. Lees dit eerst rustig door voordat je ons een bericht stuurt. Vaak kan je het probleem zelf eenvoudig oplossen.

De stappen die je altijd eerst moet uitvoeren zijn:

  1. Check of je PC, mobiel en tablet daadwerkelijk een verbinding heeft met het Internet. Als je geen enkel contact kan krijgen met andere websites dien je te controleren of je verbinding werkt.
  2. Soms veroorzaken cookies en oude versies die nog in je browser staan problemen. Ga naar de instellingen in je browser en verwijder alle historie EN je cookies. Dit is een belangrijke stap, dus sla deze NIET over! Weet je niet hoe dit moet? Gebruik dan Google om voor jouw type browser en apparaat deze stap correct uit te voeren.
  3. Probeer een andere browser. Bekende browsers zijn Firefox, Chrome, Internet Explorer en Vivaldi. Werkt een andere browser wel dan ligt het aan de instellingen van je browser.

Heb je deze stappen uitgevoerd en nog geen verbinding? ga dan door naar de volgende stap:

Wel toegang tot de website, maar geen toegang tot de chatbox

  1. Als je via de link https://tjat.nl wel op de homepage terrecht komt, ga je via de button 'Ga direct naar de chatbox' naar de chatbox. Als er dan geen nieuw window open gaat dan kan het zijn dat je browser, of browserplugin er voor zorgt dat 'popup windows' niet zijn toegestaan. Zet deze optie uit (sta popups toe) in de instelling van je browser of van je browserplugin (popup windows moeten toegestaan zijn). Controleer ook in de instellingen dat 'Javascript' aan staat of toegestaan is. Gaat er wel een nieuw window open, maar zie je in dat window niet de loginpagina van de chatbox maar de homepage, herhaal dan stap 2.
  2. Gaat er wel een nieuw window open en krijg je de melding dat je gebanned bent, herhaal dan eerst altijd stap 2  Zie je hierna nog steeds de banmelding, dan is de toegang tot de chatbox voor jou geweigerd. Is dit naar jouw idee onterrecht, neem dan contact op met Tjat.nl via het contactformulier (stap 9)
  3. Gaat er wel een nieuw window open en kan je inloggen als gast maar niet meer als lid, controleer dan of je de juiste chatnaam en wachtwoord hebt ingevuld. Je kan zelf je wachtwoord resetten door op het inlogscherm op de link 'Wachtwoord vergeten?' te klikken. Via het emailadres wat je bij registratie hebt opgegeven krijg je een resetlink toegestuurd. 
  4. Krijg je een rode foutmelding tijdens het inloggen op de chatbox, zet dan (tijdelijk) je adblocker en virusscanner uit en probeer opnieuw in te loggen.

Geen toegang tot de website en de chatbox

  1. Als je via de link https://tjat.nl een wit scherm krijgt of een foutmelding dat de site niet beschikbaar is probeer dan eerst stap 1, 2 en 3 nog een keer. Heb je daarna nog hetzelfde resultaat dan ben je waarschijnlijk geblokkeerd van de website. Een blokkade krijg je alleen bij een ernstige overtreding. Ga hiervoor naar stap 9.
  2. Tjat.nl doet er alles aan om de chatbox voor alle chatters aangenaam en gezellig te houden. Daarvoor zijn er op de website en de chatbox diverse systemen die waken tegen hackers en kwaadwillende. Een enkele keer kan het voorkomen dat je hierdoor zonder directe aanleiding toch wordt buitengesloten. Heb je alle bovengenoemde stappen tevergeefs geprobeerd, ga dan naar het contactformulier op de website. Vertel in het bericht waar je tegenaan loopt en noem je chatnaam, IP adres, eventuele (fout)meldingen die de site geeft en het tijdstip. ZONDER DEZE GEGEVENS NEMEN WE JE BERICHT NIET IN BEHANDELING! Heb je na twee weken geen reactie van ons ontvangen dan is je ban of blokkade terecht. Deze zijn definitief en worden niet meer verwijderd.

 

Help